Analiza serviciilor Web 2.0 prin prisma analizei SWOT

    Analiza SWOT este o metodă folosită în mediul de afaceri, pentru a ajuta la proiectarea unei viziuni de ansamblu asupra firmei. Ea funcționează ca o radiografie a firmei sau a ideii de afaceri și evaluează în același timp factorii de influență interni și externi ai unei organizații, precum și poziția acesteia pe piață sau în raport cu ceilalți competitori cu scopul de a pune în lumină punctele tari și slabe ale unei companii, în relație cu oportunitățile și amenințările existente la un moment dat pe piață.




Strengths (puncte tari) 
  • Este o companie americană de comerț online cu sediul în SeattleWashington, cu o cifră de afaceri de peste 19,166 miliarde $ în anul 2007.
  • Este cea mai mare companie de comerț online cu amănuntul.
  • A creat situri web separate în Canada, Marea Britanie, Germania, Franța, China și Japonia.
Weakness (puncte slabe)
  •  Amazon Kindle este un dispozitiv cu care se pot citi cărți electronice. Compania a fost fondată în anul 1994 de către Jeff Bezos care a descris acest început ca un regret că nu a intrat mai devreme în afacerile pe internet.
  • Datorită situației politice și economice, livrarea de bunuri în unele țări este inaccesibilă
  • Nu poate optimiza costurile produselor, chiar dacă livrarea este gratuită
Opportunities (oportunități)
  •  Poate spori ofertele sale, oferind și mai multe produse făcându-l lider mondial
  •  Extinderea la nivel global, dar și crearea mai multor site-uri vor spori extinderea sa
Threats (amenințări)
  •   Concurență din partea altor comercianți
  •   S-a confruntat cu o serie de neînțelegeri privind prețurile exagerate sau confundate


Strengths (puncte tari) 
  •  Este un serviciu de cloud care oferă spațiu de stocare al datelor, servicii de sincronizare a datelor și software de tip client. 
  •  Dropbox permite utilizatorului să-și creeze un dosar special pe fiecare dintre calculatoarele lui, pe care Dropbox le sincronizează, astfel încât se creează impresia că același dosar (cu aceleași fișiere) apare pe fiecare dintre calculatoarele utilizatorului. Fișierele salvate în acest dosar sunt accesibile și printr-o interfață web, dar și prin intermediul aplicațiilor de pe telefoanele mobile.
Weakness (puncte slabe)
  • Spațiul de stocare a datelor în variantă gratuită este limitat comparativ cu Google
  • Securitatea clienților este vagă
Opportunities (oportunități)
  •  Extinderea de servicii noi
  •  Dezvoltarea tehnologică rapidă
Threats (amenințări)
  • Disponibilitatea produselor substitutive
  • Probleme de securitate și confidențialitate



Strengths (puncte tari) 
  •  Oferă posibilitatea de a contacta persoane apropiate, dar și persoane încă necunoscute
  •  În acest moment facebook este una dintre cele mai răspândite rețele sociale din lume.
  •  Utilizatorii pot intra în această rețea din orice loc unde există acces la Internet pe baza unei parole, stabilite inițial odată cu completarea formularului de înscriere conținând o serie întreagă de întrebări personale. 
  •  În prezent (noiembrie 2015) site-ul facebook are circa 1.44 mild. membri în toată lumea.
  •  Apreciat a fi al doilea site social mondial după google.com, luat după numărul de vizite, facebook face parte din fenomenul recent denumit Web 2.0.
Weakness (puncte slabe)
  •  Este inaccesibil în unele țări din cauza situației politice sau a condițiilor tehnice;
  •  Modificările îl fac inaccesibil 
Opportunities (oportunități)
  •  Menținerea pe piață asigură o longevitate
  •  Adăugarea posibilitatea de Live sau video a sporit numărul utilizatorilor, reușind să fie al 2 după Google
Threats (amenințări)
  •  Hacking și piraterie
  •  Crește tendința de a fi înlocuit de alte platforme


Strengths (puncte tari)
  • Este un serviciu online de photo-sharingvideo-sharing și rețea socială care oferă utilizatorilor posibilitatea să încarce poze și video-uri, să le aplice filtre digitale, și să le distribuie pe o varietate de rețele sociale, cum ar fi FacebookTwitterTumblr și Flickr.
  • A câștigat popularitate rapid, în aprilie 2012 atingând cifra de 100 de milioane de utilizatori înregistrați.
  • Instagram este distribuit prin App StoreGoogle Play și Windows Phone Store.
  • Instagram este una dintre cele mai utilizate rețele sociale în comunicarea companiilor cu consumatorii. Conform datelor publicate, există 25 milioane de conturi de business pe Instagram, iar peste 80 % dintre utilizatorii de Instagram din lume urmăresc un cont de business.
  • Serviciul a fost achiziționat de Facebook în aprilie 2012 pentru aproximativ 1 miliard de $. În 2013, Instagram a crescut cu 23%, în timp ce Facebook, compania-mamă, cu doar 3%.
Weakness (puncte slabe)
  • Scurgerile de date și confidențialitatea au fost sesizate ca fiind o problemă majoră
Opportunities (oportunități)
  •  Dezvoltarea tehnologică rapidă
  •  Publicitatea și marketingul ridică populaitatea platformei
Threats (amenințări)
  • Concurența din crearea altor platforme similare

Strengths (puncte tari)
  •  Pinterest permite userilor să salveze imagini și să le catalogheze pe panouri. Ei pot urmări panourile altor useri daca au gusturi similare.
  •  Evoluția Pinterestului este bazată pe același interes al userilor și se bazează pe producerea de conținut de către aceștia.
Weakness (puncte slabe)
  • Fără înregistrare conținuturile sunt inaccesibile
  • Creează dependență în materie de timp 
  • Poate rula conținut nedorit în mod aleatoriu
Opportunities (oportunități)
  • Trendul de a avea cont și de a împărți conținutul trezește curiozitatea utilizatorilor

Threats (amenințări)
  • Concurența între alți posesori de astfel de platforme, inclusiv Instagramul

Strengths (puncte tari)
  • Este o platformă de social media care permite utilizatorilor să trimită și să citească mesaje scurte (de maximum 140 de caractere) numite "tweets".
  • Desemnează atât un site web fondat în 2006 care permite scrierea și transmiterea de mesaje de maxim 140 caractere (litere) prin Internet, cât și compania care oferă acest serviciu de tip „rețea socială”. Este uneori descris ca fiind "SMS-ul Internetului".
  • Twitter a ajuns în anul 2018 la peste 336 de milioane de utilizatori activi.
  • Sms2Twitter și SmsNow permit adăugarea de mesaje în twitter prin SMS. Aceste servicii sunt de obicei disponibile și în rețelele din România (Vodafone, Orange România, Cosmote) la tariful normal pentru un mesaj SMS.
Weakness (puncte slabe)
  • Internauții consideră că rețelele sociale reprezintă o sursă importantă de trafic pentru publicații, însă un studiu realizat de Pew Research dezminte acest lucru – traficul generat de pe rețele sociale către publicații online este încă redus
Opportunities (oportunități)
  • Îmbunătățirea traficului

Threats (amenințări)
  • Concurența acerbă în mediul online



Comments

Popular posts from this blog

Ce este analiza STEP și SWOT

De ce site-ul este un proiect?